« Fishermen and the river / 漁師と川 | トップページ | Relax time / リラックス・タイム »

2007年5月20日 (日)

Busy days with the new gas table +do / 忙しい週末とガステーブル +do

From Friday to Sunday, very busy schedule for the continuation of my "road show" to present and explain the revolutionary aspects of + do, the gas table I produced last year. +do, designed in collaboration with Tokyo Gas, Water Studio and Harman being very successful, gas companies all over Japan are willing to sell it...so...they invite me for promotion events, talk shows and cooking demonstrations.
Untitled_1

Friday, very early in the morning we left Tokyo by plane with my new collaborator Takeshi-san. Direction Hiroshima for 2 demonstrations in a gas fair, there the charming and efficient Fumi San was waiting for us with all the preparations done for our cooking to start. Grace to her work, from 10 in the morning we were able to bake breads and chocolate cakes. At the end of the first day we had the pleasure to be hosted by Mr Teranishi, restaurants owner, who is a fan of mine since the publication of my first books. We had a very relaxing diner at his "Bistro Aimée". Thanks to him and his staff we were in a very good mood for the next day, even with a tight schedule. Preparations in the morning, very successful demonstration from 2 to 4, then direction the Airport, back to Tokyo for two shows in Saitama on Sunday 20... To be ready for our presentation at 11 I had to mix the bread at home before leaving from 6AM, we reached Saitama at 9...New preparations for two dynamic shows ending at 4PM...
Viva +do!
Back home in the evening it is with pleasure that I could finally enjoy a quiet diner with Yuri at one our favorite places, the Yakiniku Shop Shokudoen in Kamata.

More shows to come soon, next plan : Nagoya and Fukuoka...

金曜日から日曜日まで とっても忙しい日々。
というのも 昨年私がプロデュースしたガステーブル+do の
革命的な機能を紹介する”ロードショウ”シリーズのため。
+doは東京ガスとウォーターデザインスタジオ、
そしてハーマンの
コラボレーションで生まれ 大成功を収めました。
いまや 日本中のガス会社が販売したがっています…
そこで 私がトークショウとクッキング・デモンストレーション
のイベントに招かれた というわけです。

金曜日の朝早く 私と新しい協力者 タケシさんは
飛行機で東京を離れました。
ガスフェアでの2回のデモンストレーションのため 広島へ。
そこにはチャーミングでテキパキとしたフミさんがいて
準備万端で 私たちを待っていてくれました
あとは料理をはじめるだけ。
彼女のおかげで 私たちは朝の10時から
パンとチョコレートケーキを焼くことができました。
初日の終わりにはレストランのオーナーで  私の最初の出版物時代からのファン
寺西さんにお手伝いしていただきました。
ディナーはとってもリラックスしたムードで 彼のお店”ビストロ エメ”で。
彼とスタッフのみなさんに感謝します
タイトなスケジュールにもかかわらず
次の日に向けて すばらしいムード。
あくる日 朝から準備して 2時から4時までデモンストレーション。
それから飛行場に向かい 20日、日曜日の埼玉でのショウのために帰京。
11時に間に合わせるために 朝6時にはパンの用意をしなければいけなかった
埼玉には朝9時到着…2回のダイナミックなショウのために新たに準備…
そしてPM 4時、終了。
ビバ、+do!
家についてユリと静かなディナーを
私たちのお気に入り 蒲田の焼き肉店 食道園にて。
しあわせ。

ショウはまだまだ続きます。
次ぎは名古屋と福岡…

|

トラックバック

この記事のトラックバックURL:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/205760/15152872

この記事へのトラックバック一覧です: Busy days with the new gas table +do / 忙しい週末とガステーブル +do:

コメント

パトリス楽しい2日間をありがとう。
今日の晩御飯はル・クルーゼでパトリスレシピの
ハンバーグを作りました。
とっても美味しく出来ましたよ。
パトリスの本もっとたくさん読んでみたいです。
またお手伝い出来る日を夢見て、毎日ハーブのお世話してます(^-^*) 

投稿: fumi | 2007年5月21日 (月) 21時35分

+doのリーフレット、今日バイト先で見ましたよ。関西でも発売なのですね~。
大阪方面へはいらっしゃらないのでしょうか?
お目にかかりたいです♪

投稿: なな丸 | 2007年5月22日 (火) 22時36分

Fumi san, message arigato gozaimashita. Mata isho ni shigoto yarimasho!なな丸san, mada +do no road show no basho kimattenai node, tabun, chance ga arimasu kamo...Demo Tokyo de 1 kai, zehi PJ Dojo ni kite kudasai.

投稿: Patrice | 2007年5月25日 (金) 22時19分

先日、5月20日のイベントに参加しました。keikoと申します。イベントが終わって帰られる直前に、keiko&minoruで似顔絵つきのサインをいただきました。感激です!サインは黒い縁の額に入れて、キッチンに飾りました。家宝です。

+doが欲しくなってしまって検討しているところです。『生活はアート』に感銘を受けたわたしですが、今日『お鍋でフランス料理』やぱななさんとの共著など、数冊パトリスさんの本を注文しました。到着が楽しみです。

投稿: keiko | 2007年5月31日 (木) 10時54分

コメントを書く





絵文字を挿入