« Kawaï! | トップページ | Meeting your "Inner child"/“インナーチャイルド”との出会い »

2009年10月16日 (金)

I AM WHAT I AM/私は私

Every single day, every single minute talks to us if we listen.
Today morning I got a mail from a friend with a link to a Youtube video clip she likes. I jumped there and on the sidebar, on the right of the screen, where related videos appear,I saw the title of a song by Gloria Gaynor : "I AM WHAT I AM".

You know that I am just now creating an accessory called "I AM" and synchronistically, exactly today morning! 15 minutes before discovering the Gloria Gaynor song a takkyubin brought me the final prototype of the "I AM" accessory...(Isn't it amazing...?)

Img_5969_4

(To see a bigger image, click on the picture.)

When I heard and read the words of the song I found that it says exactly what I had in mind when I thought about the concept of my new product...

Isn't it funny?

So remember...When you stay open to all the details of Life they all hold a message for you...

I AM

OPEN TO THE VOICE

OF LIFE

LIFE IS A FRIEND

TALKING TO ME,

LIFE SAYS

"I AM

WHAT I AM"

THROUGH ALL OF US...

WE ARE ALL UNIQUE

AND BELOVED!

歌詞を知りたい方は、続きを読んでね。

耳を澄ましてさえいれば、どんな日も、どんな時もメッセージは送られてきているんだ。今朝受け取った友人からのメールに、彼女の好きなYoutubeのビデオクリップが貼られていたんだ。僕はそこで飛び上がった。サイドバーにある、そのスクリーンの右側の、ほら、関連ビデオが出てくるところ、そこにグロリア・ゲイナーの歌のタイトル "I AM WHAT I AM" を見つけたから。

ご存知の通り、僕は"I AM"アクセサリーを制作中で、なんと、まったく今朝!このグロリア・ゲイナーの歌を見つける15分前に、宅急便で"I AM"アクセサリーの最終プロットタイプを受け取ったところだった。

この歌を聞いて、歌詞を読んだ時、まさしく僕の頭の中にあった新製品のコンセプトへの思いがそこにあることを発見したんだ。

不思議だと思わない?

ね、覚えておいて。ライフのすべてのどんな小さなことにも心を開いていれば、そこにはメッセージがあるってことを…。

私は

ライフの声に心を開くよ

ライフは友

私に話しかけている

ライフはこう言っているんだ

私は

私である、と

すべての人たちを通してね

私たちはみんなユニークで

愛されているから

"I am what I am" by グロリア・ゲイナー

I am what I am 私は私
I am my own special creation 私って私特製なの
So come take a look こっちへ来て見て
Give me the hook クビにするか
Or the ovation  喝采をちょうだい
It's my world これが私の世界
That I want to have a little pride ちょっと誇りを持ちたい
My world  私の世界
And it's not a place I have to hide in 隠れなきゃいけない場所じゃない
Life's not worth a dam 人生にはなんの価値もないよ
Till I can say 私がこう言えるまでね
I am what I am 私は私

I am what I am 私は私
I don't want praise I don't want pity 賞賛も憐れみもいらない
I bang my own drum 自分自身のドラムを鳴らしている
Some think it's noise I think it's pretty うるさいって思う人もいるけど私は素敵と思っている
And so what if I love each sparkle and each bangle それぞれの輝き、それぞれの飾りが好きならどうだというの
Why not see things from a different angle 違った角度から見ればいい
Your life is a shame 恥ずかしい人生
Till you can shout out I am what I am 私は私、とあなたが大声で叫ぶまではね

I am what I am 私は私
And what I am needs no excuses 私であることに言い訳なんていらない
I deal my own deck 自分の札は自分で切る
Sometimes the aces sometimes the deuces 時にはエース、時にはデュース
It's one life and there's no return and no deposit たった一度の人生 戻ることも預けることもできない
One life so it's time to open up your closet たった一度の人生 クロゼットの扉を開ける時
Life's not worth a dam till you can shout out あなたが叫ぶまで人生はなんの価値もない
I am what I am 私は私、と

I am what I am 私は私

I am what I am 私は私
And what I am needs no excuses 私でいることに言い訳なんていらない
I deal my own deck sometimes the aces sometimes the deuces 自分の札は自分で切る 時にはエース、時にはデュース
It's one life and there's no return and no deposit たった一度の人生 戻ることも預けることもできない
One life so it's time to open up your closet たった一度の人生、クロゼットの扉をあける時
Life's not worth a dam till you can shout out あなたが叫ぶまで人生はなんの価値もない
I am what I am 私は私

I am I am I am good 私って私っていい感じ
I am I am I am strong 私って私って強いの
I am I am I am worthy 私って私って価値があるでしょ
I am I am I belong 私って私って私のもの

I am 私は

I am 私は

Who whoooo etc.
I am 私は

I am I am I am useful 私って私って役にたつ
I am I am I am true 私って私ってホンモノ
I am I am somebody 私って私って誰か
I am as good as you 私ってあなたと同じくらいいい感じ

Yes I am 本当に、私って

|

コメント

ちょっと、おちこんでいたんだけど、、げんきでてきました。私は私、何か文句あるかい?

投稿: junko | 2009年10月21日 (水) 22時08分

Ups and downs,
ue to shita,
giza-giza na
yama da!

Jet coaster ni...
doozo
irrashai!

Hitori shika inai kara...
naka ni...
dare desho...?

Yo!Yo!
dear Game of life
I love you,
thank you!

投稿: Patrice | 2009年10月23日 (金) 01時04分

コメントを書く





絵文字を挿入